maandag 28 maart 2016

SOLIDARITEIT MET BRUSSEL IN HET VRIENDSCHAPSHUIS




Assadaaka Community organiseerde naar aanleiding van de aanslagen in Brussel een solidariteitsbijeenkomst met een solidaire maaltijd op vrijdag 25 maart 2016 in het Vriendschapshuis. Tijden het dialoog bleek dat iedereen tegen aanslagen en voor Vrijheid en Solidariteit met slachtoffers in Brussel, Istanbul, Ankara en alle andere plaatsten waar terroristen proberen verdeel en heers te zaaien. Een bijzondere ontmoeting met verschillende mensen en ook veel vluchtelingen waren aanwezig. Er was veel solidariteit met elkaar, met de slachtoffers en nabestaanden in Belgiƫ en andere landen.

Hieronder volgt een toespraak Layla Youyou, Stagiaire Assadaaka Community.
Dag allemaal,

Mijn naam is Layla en ik ben stagiaire bij Assadaaka. Ik wil beginnen met zeggen dat ik het een heel moeilijk onderwerp vind. Als ik anderen over de aanslagen hoor praten worden gesprekken al gauw discussies. Men verheft zijn stem om gehoord te worden en omdat hij vindt dat hij gelijk heeft en zijn beeld ervan wil delen. Er wordt niet naar mekaar geluisterd en men wordt al snel boos en er is er geen controle op ook vind ik het erg beangstigend dat paniek ervoor zorgt dat men elkaar meer gaat wantrouwen. Het vertrouwen in elkaar moeten we niet verliezen maar juist ervoor zorgen dat we bij elkaar komen en een rustige manier vinden om erover te praten met elkaar. Ik hoop dat er meerdere mensen hun ervaringen en bevindingen hierover willen delen.

Verder wens ik iedereen een fijne avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten