dinsdag 8 mei 2018

Faris El Mesri op 4 mei herdenking in de Indische Buurt in het Eltheto kerk.

Hieronder vindt u de toespraak van Faris El Mesri van 5 mei Bevrijdingsdag bij de Eltheto kerk

Vandaag denken we aan de mensen die er niet meer zijn. Aan al die mensen die zijn omgekomen in de oorlog. Ik denk aan de kinderen die hier toen woonden, die op gewoon op straat wilden spelen met hun vrienden. Net als iedereen. Die kinderen waren nu opa’s en oma’s geweest. Als ik aan hen denk, dan word ik stil. Zoiets mag nooit meer gebeuren.


We denken vandaag ook aan de mensen die hebben gevochten voor de vrijheid. Daardoor kunnen wij in vrijheid leven. Wij hoeven niet bang te zijn. Als we stil zijn, dan denk ik aan al die mensen en dan hoop ik dat we voor altijd in vrijheid kunnen leven.

Dank u wel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten