woensdag 29 april 2015

Een lied voorgedragen aan Assadaaka



Ter gelegenheid van 25 jarig bestaan van Assadaaka Community heeft een bevriend lid dhr. Rik Veelenturf een lied geschreven, gecomponeerd en gezongen samen met zijn nichtje voor Assadaaka. 

Assadaaka/vriendschap

Door de wereld gaat een word.
Heb jij ook dat word gehoord
Klopt zo zachtjes op jouw deur,
is vervuld van geode geur.

Vriendschap is wat ik jou geef,
Dat is waar een mens van left.

Door de wereld gaat dit word,
ook jij hebt dat word gehoord.
Deze aarde kreunt en zucht,
Donkere wolken aan de lucht.

 Maar nu geef ik jou mijn hand,
vredig gaan wij door dit land.

Mensen gaan dan twee aan twee
Dus kom nu maar met mij mee.

Door de wereld gaat dit word.
Eeuwenlang is het gehoord.

Mocht je nu dit lied verstaan,
kijk me dan nog maar eens aan.

Want je weet maar al te goed:
vriendschap is wat leven doet.

Zachte krachten leven voort,
Ja, dat heb ik goed gehoord.

Door de wereld gaat dat word,
Vriendschap is het, zeg het voort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten